Festivāla ietvaros šogad nedēļas garumā norisināsies meistarklašu programma skatuves mākslas studentiem un profesionāļiem. Programma tiks papildināta.

Pieteikumus (motivācijas un pieredzes aprakstu max 250 zīmes) sūtīt uz mara@reriga.lv.

I

Meistarklašu cikls: Ķermeņa valoda kā izteiksmes līdzeklis.
Pasniedzēji
: Lora Stoksa un Kodijs Harels (“RICOCHET”/ASV)
Meistarklases ilgums: 4 x 3 h
Dalībnieku skaits katrā nodarbībā
: 15
Mērķauditorija:
Latvijas Kultūras akadēmijas un Latvijas Mūzikas akadēmijas horeogrāfijas un laikmetīgās dejas un aktiermākslas studenti, profesionāli skatuves mākslinieki, kas savās izrādēs aktīvi izmanto ķermeni, cirka praktizētāji no Latvijas un Baltijas valstīm.

Dalībnieki var pieteikties uz vienu no meistarklasēm vai visu ciklu.

Izspēlējot īstenību (Performing Realness) – 2 nodarbības x 3 h
Strādājot ar mākslīgiem, dabiskiem un pārdabiskiem materiāliem, meistarklase ir laboratorija, kas sapludina laikmetīgo cirku, fizisko teātri, ezotēriskas prakses, izdomātus rituālus, spēles ar ritmu, instalācijām, kontaktimprovizāciju un akrobātiku. Meklējot iedvesmu savā personīgajā biogrāfijā, kā arī mantotajā mitoloģijā, politikā un dabā, dalībnieki meklēs veidus kā izšķirt noderīgo un padarīt to par rīkiem savā radošajā praksē.

Funkcionālā lokanība (Functional Flexibility) – 3 stundu nodarbība
Lokanība veido izrādes estētiku, palielina kustību iespējas un samazina ievainojumu iespējamību. Smeļoties informāciju klasiskajā jogas praksē, mūsdienu terapeitiskajās praksēs un tradicionālajā kontorsionistu treniņsistēmā, šī meistarklase piedāvā holistisku un uz iekšējo attīstību vērstu pieeju, lai palielinātu mākslinieku lokanību, vienlaicīgi stiprinot saites un locītavas.

Lokanība kā horeogrāfija (Flexibility as Choreography) – 3 stundu nodarbība
Izmantojot ķermeni kā pamatu izrādes izteiksmes līdzekļu meklējumos, dalībnieki meklēs iespējas dažādot klasiskās lokanības pozas, tās piepildot ar jēgu. Meistarklases laikā tiks pētīta lokanība kā ceļš uz dziļākiem psiholoģiskiem pētījumiem, paplašinot ne tikai ķermeņa, bet arī radošo potenciālu,  un paskatoties uz lokanību, nevis kā tehnisku sniegumu, bet kā spēcīgu izteiksmes līdzekli.

 II

Meistarklase : Pāru akrobātika.
Pasniedzēji: duets Kate un Pasi (Somija)
Meistarklases ilgums: 1 x 3 h
Dalībnieku skaits nodarbībā: 16
Mērķauditorija: Latvijas Kultūras akadēmijas un Latvijas Mūzikas akadēmijas horeogrāfijas un laikmetīgās dejas un aktiermākslas studenti, profesionāli skatuves mākslinieki, kas savās izrādēs aktīvi izmanto ķermeni, cirka praktizētāji no Latvijas un Baltijas valstīm.

Pāru akrobātikas nodarbība iesāksies ar iesildošiem individuāliem un partneru vingrinājumiem, kas palīdz iejusties savā ķermenī un sajust drošības sajūtu darbā ar partneri. Nodarbības laikā aktieri un dejotāji  apgūs vingrinājumus ķermeņa sagatavošanai akrobātiksajiem trikiem un apgūs pamata grīdas un pāru akrobātikas kustības.

III

Meistarklase: Kustīgs objekts telpā. Videoprojekcijas skatuves mākslā
Pasniedzējs:
Kalle Nio (“WHS”/Somija)
Meistarklases ilgums: 4 x 5 h
Dalībnieku skaits kursā
: 15

Mērķauditorija: Latvijas Kultūras akadēmijas režijas un audiovizuālās mākslas studenti, Latvijas Mākslas akadēmijas scenogrāfijas un vizuālās mākslas studenti, profesionāli skatuves mākslinieki, kurus interesē projekciju izmantošana savā radošajā darbā.

Meistarklases dalībniekiem jāapmeklē nodarbības visu 4 dienu garumā.

Meistarklases mērķis ir parādīt un atklāt iespējas, ko skatuves mākslā piedāvā projekcijas un kustīgi attēli, kā arī iepazīt pamatrīkus videoprojekciju veidošanā.

Meistarklase sāksies ar lekciju par kustīgo attēlu izmantošanu skatuves mākslas kontekstā. Dalībnieki tiks iepazīstināti ar piemēriem, kā kustīgi attēli darbojas. Pēc tam dalībnieki tiks apmācīti izmantot vienkāršākās filmēšanas un projekciju veidošanas metodes.

Meistarklases laikā, dalībnieki grupās pa 3 cilvēkiem veidos eksperimentus un īsas prezentācijas. Kopā dalībniekiem būs iespēja meklēt jaunus veidus kā pielāgot projekcijas trīsdimensiju telpai un simbiozei ar aktieriem (dejotājiem, cirka māksliniekiem), kas darbojas uz skatuves. Sesijas noslēgumā, katra grupa prezentēs savus izpētes rezultātus.